Ahad, 2 Ogos 2009

"Bebaloi-baloi"..Berbaloi ker??

Assalammualaikum W.B.T.
Sejurus menerima panggilan dari isteri gua,hati gua mula bergelora bercampur teruja...
Gua akan menonton satu persembahan kumpulan yang di takrifkan sebagai ‘LAGEND’
Bukan Al Maunnah,Bukan Al Qiadani tapi kumpulan rockstar iaitu kumpulan SEARCH...
Perghhhh...’Berbaloi-baloi’ slogan yang di war-warkan oleh Amy Search...So 1hb Ogos 2009 bermula lah kisahnya ‘Berbaloi-baloi’..........

6.30ptg- Gua mula bergerak dari menuju ke Bukit Kiara Equestrian Polo,walaupun persembahan bermula pukul 8.45mlm..tp untuk menempat diri di barisan hadapan stage.. gua mengagahkan diri untuk hadir lebih awal,apadahal demi SEARCH...


7.00ptg-kenderaan telah membanjiri di kawasan parking.Jalanraya itu mula mengalami kesesakan..bunyi hon bertempikan..mana yang tersalah jalan mula memaki sesama sendiri.
Perangai manusia berubah menjadi selfish..atau semmgnya selfish, mula menunjukkan aksi nya..mcm lahanat...gua terpaksa berjalan sejauh 1km untuk mengelak kan sifat amarah yang marah hadir dalam diri gua..biar kaki yang sakit,asal hati tak terseksa...setelah sampai di hadapan pungutan tiket
Orang ramai dari seluruh K.Lumpur(termasuk negara jiran) mula berkumpul...mcm mcm aksi ...ala-ala rokers 80an pun ada..dan kebanyakkan yang datang terdiri dari usia 30an hingga ke 50an...dan budaya rokers nie mmg dah sebati dalam jiwa depa nie...bak kata Kuzi dalam Gila-Gila Remaja..”Roy..Roy hati kau keras Roy...”

Bila gua masuk jer, gua terus cari surau untuk stanby maghrib...bila gua sampai sana jer...masuk la waktu Maghrib...ramai gak mat rock yang terus ke surau dan lebih byk lg yang tak ke surau...mungkin jamak kot kat umah nanti...kot la.....tapi yang gua sedihnya,kenapa tak sediakan tempat wuduk yang sesuai...kenapa tak sediakan surau sementara yang besar...kenapa buat surau mcm bilik mandi.kandang kuda lebih besar daripada surau..kan lebih baik buat di atas padang pastu cari tangki simpanan untuk ambik air sembahyang...mana hotak depa nie..Hoi!!!!... AMY ..... lu tak leh pantau ker...dah lu ni duta orang pegi umrah...jadi tauladan la sket bro.mmg la lu bukan orginizer tapi lu orang islam kan..jangan ingat nak masyuk jer...yang gua angin sgt...surau tu dekat dengan tempat kuda training...kat situ ko levelkan surau....badak betul la....


8.00mlm-setelah kesabaran gua telah diusik..gua terus melepak kat bahagian depan..isteri gua mententeramkan gua dengan burger yang berharga Rm 15.00 3 ketul..lagi la gua angin...burger Rm 15.00 3 ketul gila ker!!....nak untung agak-agak la...pasal apa mahal nie....sewa mahal kan....patut la surau mcm kandang kuda...surau tak mendatangkan uwang....auzubillah....


8.15mlm-Konsert artis jemputan bermula..Republic of Brickfeild beraksi...ok la....layan je la...sambil nak menunggu 8.45mlm...nak tgk SEARCH nie....semangat gua mula kembali datang...penonton mula berdiri gua pun berdiri walaupun lutut dah sakit...gua terus bertahan...


8.45mlm-Seperti yang dijanjikan oleh SEARCH sempena perhargaan kepada peminatnya masih belum bermula...musik bodoh yang berkumandang...atau musik menebus.....


9.00mlm- masih belum mula lg...kaki makin lenguh.....adoyaiiii...DJ bertugas memaklumkan Kumpulan SEARCH dalam perjalanan...jalan jem melambatkan pergerakan...hoi! mangkuk...nie kan konsert lu ...datang la awal...buat khemah la untuk lu kat belakang stage...aper...lu ingat lu ‘Lagend’ lu boleh datang ikut suka lu la...bila big company ambik artis luar...lu orang merengak mengadu sana sini..banned sana banned sini...abis displin mcm sial..lu tu big star kat Malaysia tau, bkn indie band.bkn band cap ayam...bila nak maju mcm nie...siap gua dengar dari mamat kat sebelah,dia cakap,band lu nie penah lambat sampai 1 jam setengah....hoi!!!! lu gila ker....perhargaan ape nie...lu yang tak menghargai diri lu sendiri...kesabaran gua makin tipis...mangkuk hayun....lutut sakit wei!!!!




10.00mlm-ketibaaan mangkuk ayun and the gang....terus start jer...ape idak..minta ampun idak...menyanyi dan. Bla..bla...tgh nyanyi... pap...black out plk.....lebih kurang 20 min ok balik....daulat la tu...nyanyi satu lg pastu baru minta ampun....peminat tak nak dengor dah....lantak la....nyanyi je la sampai pengsan....



11.00mlm-gua dah mua dan bosan berdiri...gua pun angkat kaki...gua lepak jap belakang...jalan sana jalan sini...tak keruan...pegi gerai yang mahal tu,tgk muka tokey dia jap..minggu depan tempah kete apa plk...entah2 tambah bini baru....untung la lu...yang bangang ,yang beli kat kedai lu..dah penat gua berjalan membabi buta...gua pun angkat kaki...balik awal...takut jem...tak kan nak tunggu sampai habis...DEmi SEARCH........Tak Dapatttttt..........
So buat peminat hard core Kumpulan SEARCH...gua minta ampun minta maaf....apa yang gua tulis nie adalah apa yang gua rasa...ada yang baik gak...kepada Bodyguard From Beijing yang dok kat pintu utama...thanks bebanyak coz fleksibel dengan gua...especially ‘Big Show’ yang jadi chip kat pintu depan tu..’Berbaloi baloi’..berbaloi ker tiket Rm 75.00???.......Adiossss....


more pic ada di Facebook..................

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

betul la...metro hari nie pun komplen gak...